Job Responsibilityo Menyediakan laporan harian, bulanan dan setiap suku tahun.
o Berpengalaman sekurang-kurangnya 3 tahun dalam bidang perakaunan.
o Mahir menggunakan sistem dan kemasukan data dalam sistem
perakaunan syarikat (accounting system) seperti SQL dan UBS.
o Menyediakan laporan kewangan yang lengkap iaitu kunci kira- kira, balance sheet, income statement, profit and loss (P&L), Cash Flow dan lain-lain laporan (full set account).
o Menganalisa perakaunan dan kewangan syarikat.
o Menguruskan fail dan dokumentasi akaun (P&C filing).
o Membantu auditor dalam hal-hal berkaitan audit.
o Pembukaan akaun bank yang baru dan kemaskini akaun (berurusan dengan pihak bank).
o Merekodkan semua aset syarikat.
o Mempunyai peribadi yang baik seperti amanah, bertanggungjawab dan komited.
o Boleh mengikuti arahan dengan baik dan teliti.
Job RequirementsJob Benifits